nog 3 weken - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Carine Eskes - WaarBenJij.nu nog 3 weken - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Carine Eskes - WaarBenJij.nu

nog 3 weken

Blijf op de hoogte en volg Carine

14 Januari 2014 | Nederland, Nijmegen

Op dit moment zit ik lekker in mijn eentje achter mijn laptop. Nog maar drie weekjes en dan zit ik op dit tijdstip in een ander land met een andere taal (waar ik overigens geen brood van kan bakken). Er zullen nieuwe mensen zijn en ik zal slapen in een vreemd bed in een vreemd huis. Maar, het is te vroeg om mij daar nu al druk om te maken. Eerst moet ik de kwestie ‘onderhuur’ nog zien op te lossen, ik ga nog pannenkoeken bakken met Reninka, ik heb een housewarming in Brabant, ik ga mijn (inmiddels verstofte) kerstpakket ophalen, ik moet nog een statistiektentamen maken, tussendoor nog een beetje geld verdienen, Gerben viert zijn verjaardag, Opa Eskes viert zijn 90e verjaardag, ik geef nog een afscheidsfeestje en oja, ik heb nog 32 kilo aan bagage in te pakken. Geen tijd voor zenuwen, zorgen en paniek dus de komende drie weken!

En toch is er nog een aantal dingen dat absoluut geregeld moet worden. Zo is Silke, mijn onderhuurster, gisteren vanuit Hengeloooo (OV) gekomen om het onderhuurcontract te tekenen. Klein detail: het bewijs van inschrijving van de HAN die daarvoor noodzakelijk is, had ze niet aangevraagd. Totaal zinloze actie dus om naar de SSHN (Stichting StudentenHuisvesting Nijmegen) te gaan. Volgende week wagen we ons aan poging nummer 2, nu hopelijk mét bewijs van inschrijving.
Ten tweede, ik moet ervoor zorgen dat mijn ‘tutor’ (Hongaarse student die mij op sleeptouw gaat nemen en wegwijs gaat maken) mij niet komt ophalen vanaf het station in Debrecen, omdat mijn toekomstig huisgenootje, Zsuzsi, dat gaat doen. Aangezien ik van het station naar haar huis moet, lijkt mij dat wel zo efficiënt. Maar, het is aan de andere kant dan wel weer leuk om contact met mijn tutor te hebben, want als eenzame Nederlandse student, moet ik natuurlijk in zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk vrienden maken ;)

Verder heb ik geloof ik alles onder controle, hopelijk geldt dat ook voor mijn vriendjes en vriendinnetjes en familie die mij moeten gaan missen.

Voor iedereen die ik nog niet tien keer heb verteld wat ik allemaal ga doen en waar ik ga wonen in Hongarije zal ik even bijpraten. Ik zal bij twee zusjes, Zsuzsi en ???, gaan wonen. Hun ouders werken in Engeland wegens de slechte werkgelegenheid in Hongarije en daarom is er een slaapkamer (met tweepersoonsbed!!) vrij voor mij. Tijdens mijn verblijf ga ik als student-assistent (hulpje van de docenten en professoren) werken bij de opleiding Nederlands en in de tijd die ik overhoud, ga ik Duits studeren. Ik ga ook nog op zoek naar een taalcursus, zodat ik jullie over een halfjaar kan verbluffen met mijn geweldige Hongaars. Hopelijk vind ik ook nog een plek waar ik kan gaan dansen (volksdansen werd mij ten zeerste aangeraden) zodat ik ook nog een beetje in-shape blijf.

Dat was het dan, mijn eerste ‘reis’-verslag!

  • 14 Januari 2014 - 21:57

    Marieke Van Den Heuvel:

    Waaaah Carine, heel veel plezier! Spannend hè, zo dat laatste geregel? Succes ermee en GENIET er vooral van :)

  • 14 Januari 2014 - 22:13

    Mam:

    Leuk geschreven. Jammer dat de onderhuur nog niet rond is maar dat gaat vast goed komen ;-)
    Ik ben er klaar voor hoor, verheug me op onze vakantie in Hongarije xx

  • 14 Januari 2014 - 23:41

    José Wessels:

    Hey meis, heel veel succes met de verdere voorbereidingen! Geniet er van.

    Liefs
    José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carine

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 10286

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 25 Juli 2015

Studeren in Debrecen

Landen bezocht: